Jak reálně vypadá práce s naším
IVECO Traktorem, jaké jsou jeho
výhody a čím vás dokáže překvapit? Na to všechno jsme se zeptali pana
Josefa Hoffmanna, který pracuje ve společnosti
Primagra a.s. na středisku výživové ochrany rostlin v
Domažlicích. Poskytují také prodej hnojiv a zemědělské služby, pro které právě od ledna tohoto roku vyžívají
IVECO TRAKKER TRAKTOR. V neposlední řadě jsme se zeptali na jízdní
dojmy i pana Janouška, který právě
Trakker Traktor obsluhuje.
Co je to IVECO TRAKTOR?
IVECO Traktor představuje
unikátní spojení podvozku
IVECO a výměnného nosiče
zemědělských nástaveb s homologací
T. Tato
kombinace umožňuje práci v
náročném terénu a zvládá neustálý tlak na
mimořádný výkon. Je k dispozici s objemem
13 litrů a výkonnostním rozmezím
310 – 500 HP. Široká paleta modelů umožňuje využití pro
jakoukoliv aplikaci. Z pohledu náprav jsou k dispozici
2, 3, nebo i
4 s částečným pohonem nebo pohonem
všech kol. Kombinace
široké řady rámů, pérování a převodových
poměrů náprav znamená, že vždycky
nakonfigurujete vozidlo tak, aby přesně vyhovovalo
konkrétní pracovní misi. U našeho
Traktoru naleznete plnou
prodejní i
poprodejní podporu od financování k plnému leasingu, přes všechna možná příslušenství, která můžete požadovat, aby vznikl
unikátní IVECO Traktor.
Výhody oproti klasické traktorové soupravě:
Vyšší povolená přepravní rychlost 90 Km/h / Nižší potřeba PHM / Větší kapacita přepravy / nižší provozní náklady / větší variabilita / objem přepravy / vyšší bezpečnost provozu / nižší pořizovací náklady / vyšší komfort
Výhody oproti nákladnímu vozidlu:
Povinné ručení ve výši cca 1/10 / Neplatí silniční daň / STK na 4 roky / Řidičský průkaz od 17 let / Možnost strojního pojištění / Možnost financování pomocí PGRLF / Širší možnost montáže doplňků a příslušenství
Jaký je úkol vašeho IVECO Traktoru?
Začíná fungovat již od
jarních měsíců při hnojení tuhými
rozmetadly a pak přicházejí služby na ochranu rostlin a na řadu přicházejí
postřiky. V současné době máme k dispozici
3 samochodné postřikovače. Jsou to různé kubatury, všechny ale záběr 24 m. Úlohou Traktoru je
zásobování vodou pro tyto postřikovače přímo na pole. Pro tyto účely jsme používali Tatry 815 a bylo už tedy nutné začít s
obměnou vozového parku. Abychom byli schopni dodržovat agrotechnické lhůty tak
potřebujeme kvalitní auta.
A jeho konfigurace?
Rozhodli jsme se, že pořídíme
IVECO Traktor 6x6 s motorem 13l, 450hp, 16st automatizovanou převodovkou, uzávěrkami všech diferenciálů a kolovými redukcemi a plně vybavenou kabinou.
Cisterny značky Agrostar o
objemu 12 kubíků s laminátovou nádrží, která dobře odolá korozi při převozu kapalného hnojiva DAM a vody. K této nástavbě jsme koupili ještě
hliníkovou sklápěcí nástavbu, je to klasická „třístranka“ s hydraulicky vyklápěcím bokem a vraty na straně druhé tak, aby se do ní dalo naložit „big bagované“ zboží nebo paletové zboží. Tuto variantu budeme používat jednak
na jaře na navážení hnojiv, ale i
během žní na převoz obilí nebo při sklizni kukuřice. Výměnou nástavby tak zajistíme, že bude
v provozu celý rok. V méně exponovaných měsících jej totiž chceme využívat i pro
rozvoz hnojiv zákazníkům.
Jaké byly vaše první dojmy a zvažujete nákup dalšího Traktoru?
Ze začátku jsme měli možná i trochu strach z nové značky, ale ten poměrně rychle zmizel. Řidiči ocenili nové klimatizované kabiny a pohodlí. Chlapi měli trošku obavu z automatické převodovky, ale každý si na to zvykl během týdne a teď by už určitě neměnili. Jízdní vlastnosti v těžkém terénu jsme ještě nemohli vyzkoušet tak, jak bychom si představovali. Proto se těšíme na senáže, protože jakmile zaprší tak teprve tam se ukáže, co Traktor umí. Prozatím v terénu obstál výborně, díky větší světlé výšce věřím, že bude mít lepší průchodnost než stávající vozidla. V současné době zvažujeme nákup dalšího v následujícím roce. Už by se jednalo pouze o variantu cisterny.
Pan Hoffmann na závěr ještě vyzdvihuje úsporu nákladů spojenou s variantou Traktor. Delší intervaly mezi technickými kontrolami a nižší náklady spojené s pojištěním dělají z Traktoru ideální řešení, dodává.
Nyní se vydáme přímo za Traktorem do terénu, kde ho vidíme čerpat vodu pro postřikovače z vodní nádrže. Traktor obsluhuje pan Petr Janoušek, který taktéž pracuje pro společnost Primagra a.s. Čerpá vodu pomocí výsuvného ramene s vytvořeným podtlakem 0,5 baru. Vysvětluje nám, že naplnění cisterny trvá zhruba 10 min. Využijeme této chvilky abychom se tedy pana Janouška zeptali, jak se mu s IVECEM jezdí?
Silniční jízdní vlastnosti jsou ideální, po motorové stránce je to silná mašina, která nepozná kopec. Na silnici je automat bomba, tam nemůžu říct půl křivého slova. Co mě příjemně překvapilo je to, jak to drží v zatáčkách. Když jsem to viděl poprvé tak jsem si myslel, že to v zatáčce musí lehnout, ale nádherně to drží i když tam mám třeba 12 tun. Kolikrát s ním najezdím i 150 km denně. Proto velmi oceňuji komfortní jízdu po silnici a interiér, který je jak v osobáku, elektrická okna, klimatizace, lednička….