Fiat E-Doblò se účastnilo druhého ročníku Eco Rally

02. 08. 2023


Na startu druhého ročníku rally, v níž nevyhrává nejrychlejší jezdec, ale ten, kdo dokáže co nejpřesněji dodržet stanovenou rychlost a vykáže co nejmenší spotřebu, závodilo čtyřiadvacet posádek. O šest víc než vloni. A víc bylo i AGROTEC Group týmů, letos se na start postavily celkem čtyři. AGROTEC Group reprezentoval Lukáš Manca z marketingu s Radkem Smržem z náklaďáků, kteří měli možnost vyzkoušet nový Fiat E-Doblò.

Závod se jel ve dvou dnech. V pátek v šest hodin večer startovalo první auto, v sobotu začal závod v půl desáté ráno. První páteční etapa měla 154 kilometrů a jezdci ji ujeli zhruba za tři hodiny. Večer se potkali všichni v areálu společnosti v Hustopečích. 

Sobotní etapa, která měřila kolem 155 km, startovala ráno v půl desáté a měla dvě sekce. V té první dojel závod do Velkých Bílovic. Kolem půl třetí byly posádky v cíli. 

My jsme měli možnost vyzpovídat Radka Smrže, který pracuje jako prodejce užitkových automobilů značky Fiat.

Radku, jak sis užil Rally?
Musím říct, že jsem si to užil, hlavně když se člověk dostal do toho soutěžního režimu, tak mě to úplně pohltilo.

Čeho ses před první jízdou nejvíce bál?
Ani ne, že bych se bál, spíš ta prvotní nervozita panovala. Hlavně tentokrát jsem byl v autě, a ne jeden z členů organizačního týmu závodu.

Jaká jízdní vlastnost tě u E-Doblò překvapila nejvíce?
Určitě komfort interiéru, řízení a dojezd na baterii.

Jaké bylo jet eco rally s dodávkou?
Tím, že se člověk takzvaně zažral do jízdy, mi ani nepřišlo, že jedeme s dodávkou. Uvidíme, třeba další rok, když budou osobní verze, zkusíme jet s osobákem od Fiatu.

Jak bys ohodnotil kapacitu baterie u nového dobla?
Na malou dodávku, která má dojezd na baterii 280 km úplně dostačující. Dokonce nám na konci etap vždy zbývalo více baterie, než jsme čekali, a to díky využívání rekuperace při brždění.

Závod byl poměrně dlouhý, jak bys ohodnotil celkový komfort v kabině vozidla?
Komfort sedaček, plynulost jízdy díky elektromotoru, jízdní nastavení vozidla je opravdu parádní. Vůbec jsem neměl po 3 hodinách pocit, že sedím v autě. 

Po jakém povrchu jste jeli? Bylo pro auto obtížné projet některým z nich?
Jezdilo se v běžném provozu po našich krásných cestách (smích) a i mimo silnice, takže jsme museli třeba projet po šotolině, ale autu to nedělalo žádný problém.

Jak jste se umístili v porovnání s osobními vozy?
V elektrických vozech jsme byli čtrnáctí, celkově pak 16. Na to, že jsme se vlastně učili, jak jezdit až v prvních rychlostních zkouškách, tak si myslím, že je to pěkný výsledek.

Radku, moc ti gratulujeme ke krásnému výsledku a děkujeme za rozhovor. Snad se příští rok zase setkáme a zhodnotíme jízdní vlastnosti elektrovozidla. 
 
Více o E-Doblò