Do roku
2009 fungovaly zásilky
traktorů tak, že z továrny společnosti
CNH Industrial v Croix v severovýchodní
Francii dodali zásilky
20 traktorových
kabin do závodu
New Holland Agriculture v Basildonu ve
Velké Británii, kde byla dokončena výroba traktorů. Tyto kabiny převážely
dvoupatrové přívěsy, které měly
horní paluby pevně uchycené. Dokončené
traktory ale byly
příliš vysoké aby se vešly na
přívěs, takže se
nákladní vozy vracely zpátky do Francie
prázdné.
Tým
logistiky společnosti
CNH Industrial se rozhodl tenhle
neefektivní způsob přepravy
ukončit. Při spolupráci s partnerem
De Rooy z Nizozemska vytvořili
nový dvoupatrový
přívěs se
sklopnou palubou, kterou lze zvednout nebo spustit
pouhým stlačením
tlačítka. Takhle může
převézt tři dokončené
traktory z Basildonu
zpět do Francie nebo Belgie pro
globální distribuci. Vzhledem k tomu, že
Basildon vyváží asi
90% své produkce, je dopad
významný. Tato inovace
ušetřila mezi lety
2010 a
2018 neuvěřitelných
9700 cest bez nákladu a
1950 tun CO2 a
snížila tak emise tuhých
motorů a dalších znečišťujících
plynů.
Později bylo možné tuto
praxi aplikovat v
tuzemském závodě traktorů
Case IH a
STEYR v St. Valentin. Nyní jsou
přívěsy součástí programu
World Class Logistics. Iniciativa
WCL zavádí
strategie pro zlepšení vnitřních a vnějších
logistických toků s cílem
minimalizovat spotřebu
energie a obalových
materiálů. Vzděláváním svých
zaměstnanců se snaží snížit dopad na
životní prostředí.